tisdag 4 november 2014

Halvvantar i Noro


De här halvvantarna stickade jag på två veckor - det måste vara någon form av rekord för mig! Noro-garnet har härliga färgskiftningar, men lite väl långa svarta/grå partier för ett så här litet stickprojekt, så på vissa ställen nystade jag av svart garn tills det började skifta i någon färg. (De borttagna garnsnuttarna ska snart komma till användning i en sjal.)


Det gick åt knappt 55 g garn till de ganska långa torgvantarna. Eget mönster med vriden resår i kanterna. Den vridna resåren fick följa med hela vägen över 8 maskor på vantarnas ovansida.


Jag stickade med stickor 2,5 och resten med stickor 3. Det blev tätt och stadigt. Till den blivande sjalen ska jag gå upp minst ett nummer på stickorna. Mer om den när den sitter på stickorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar