söndag 9 november 2014

Ugglevantar



Ugglevantarna, färdigbadade och klara, har jag stickat efter Horatio & Oren-mönstret. Jag gjorde några små förändringar - jag la till några extra maskor i kanterna på mönsterdiagrammet och mudden fick bli ribbstickad med 3r + 2a.


Jag stickade med magic loop, rundsticka nr 3 (mudden med 2,5). Garnet är Ullcentrums tvåtrådiga och det gick åt totalt mindre än 50 g, lite mer av det gröna än av det vita. På bilden syns en nyansskillnad, den ena vanten är mer mörkgrön än den andra. Det kommer jag att vara uppmärksam på i framtiden om jag stickar något där det är mer noga med färgskiftningarna.



På vantarnas insida ser man ugglorna bakifrån.


Roligt mönster att sticka. Rekommenderas till både stora och små.

2 kommentarer:

  1. Jättefina. Vad härligt ulliga de ser ut.
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Älskar dem! Vill ha! Måste lära mig sticka! /Annika

    SvaraRadera