lördag 30 maj 2015

Stora gröna filten


Så här ser färgpaletten ut till min variant av Stora filten (Vifflas gratismönster). Idén är att ha grönt som huvudfärg, olika gröna nyanser, men mest av det största nystanet på bilden. Sen tänker jag randa med gröna, bruna och grå nyanser.

Att sticka rutor till en filt är ett bra pendlarprojekt eftersom en kan sticka några varv då och då. Perfekt att ta till när andra stickprojekt är för otympliga eller komplicerade för att ta med på buss och tunnelbana.

Mönstret till rutorna är väldigt enkelt. Det svåra (tycker jag!) är att kombinera färger på ett bra sätt. Jag får se om det faller väl ut med mina färgval annars får jag ändra under resans gång - det här är ett projekt som kommer att få växa fram under lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar