måndag 8 juni 2015

Helt underbar väska!

Jag blev nästan rörd när jag fick se den första bilden på väskan som Lina/Florin har sytt till mig av min sällan använda kjol. Så otroligt fin! Helt perfekt, trots att det var på gränsen att mitt tyg skulle räcka.


Och nu har jag väskan hos mig! Hämtade ut den på postutlämningsstället i förra veckan och njuter nu av alla fina detaljer. Allt från den gröna axelremmen och det läckra turkosa fodret till den lilla blixtlåsflärpen.

En älsklingsväska!

Så här gick förvandlingen från kjol till väska till:


För några år sedan köpte jag en kjol av Rino i tyget Lago designat av Saini Salonen. Jag gillade både tyget och kjolen, men av någon anledning använde jag den ganska sällan.

Nyligen hamnade jag på webbplatsen By Florin, klickade mig vidare till Instagramkontot, tittade på allt fint - och sen var det klippt. Jag kunde inte låta bli att beställa ett kortfodral. När jag såg hur noggrant och fint det var sytt ville jag ha mer. En väska så klart! Jag mejlade och frågade om det var realistiskt att göra om kjolen till en väska - och det var det!


Så nu har jag världens finaste väska och kommer stolt att strutta omkring med den i Stockholm med omnejd.

2 kommentarer: