måndag 5 oktober 2015

Grönt bättre än gult

Mitt gula Supersoftgarn (färg: Sunrise) är verkligen jättefint. Men passar inte riktigt bra till det naturfärgade Båvengarnet. Jag stickade några gula varv på Piceasjalens spetskant, men nej... Färgen är lite för kall och blek - här behövs mer kontrast. (Bild finns i mitt Instagramflöde.)

Tur jag har en omfångsrik stash! I garnskåpet hittade jag en favorit: Rowan felted tweed i grönt som jag tror kommer att bli bra.


Det är förstås lite kinkigt med stickfastheten. Jag stickade två räta varv med dubbelt grönt garn, men fortsätter jag med dubbelt garn så kommer det inte att räcka. Så nu har jag börjat sticka spetskanten med enkelt grönt garn, bytt från stickor 5,5 till 5,0. Och så har jag lagt upp ett antal extra maskor, som kompensation.

Fortsättning följer.

1 kommentar: