tisdag 26 juni 2012

Garninköp i New York


Jag önskar att jag hade haft någon extra timme att ägna åt Knitty City på 79:e gatan i NY, och att jag inte var tvungen att skynda därifrån för att hinna hämta min nummerlapp till Tjejmilen...



...men jag hann i alla fall handla ett par handfärgade härvor gulmelerat Madeleine Tosh-garn - som jag till och med fick nystat i butiken (översta bilden). Personalen var trevlig och hjälpsam och det fanns mycket spännande garner och böcker. En garnbutik i min smak.

Jag var även inne på Lion Brand Yarn Studio, en lite mer strikt och avskalad butik (jämfört med Knitty City som klämt in sitt utbud på en förhållandevis liten yta). Mycket fint här också, men många av de garner jag tittade på hade syntetinblandning, och det är jag inte så förtjust i.

Vad det ska bli av garnet jag köpte har jag ingen aning om, men jag får absolut inte börja med något nytt projekt förrän jag har avslutat några av mina UFOn.



Här är förresten två andra fynd jag gjorde på Knitty City. Oemotståndliga små börsar av återvunnet material.  Det går finfint att ha annat än lunch- och glasspengar i dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar