lördag 2 juni 2012

Mössa på

Det blev inte tajts, det blev underställ och vindbyxor. Och mössa.

I dag var det inte de bästa förutsättningarna för att bra löppass, men märkligt nog gick det bättre än på länge. Luften var lätt att andas och så länge jag höll mig i spåret i skogen märktes inte mycket av blåsten heller. Gissar att det var tuffare för marathonlöparna på Stockholms gator.

Dagens sympatipass
Tid: 44.08.
Medelpuls: 146.
Maxpuls: 164.
Kommentar: Mycket nöjd.


Och så några pass från veckan som gick:


Måndagens dubbelpass
Tid: 53.05 (31.00 + 22.05).
Medelpuls: 136.
Maxpuls: 146.
Kommentar: Hem från jobbet. Kallt - och jag hade packat ner för tunna springkläder på morgonen. Det är ok att frysa när man startar, men när man inte fått upp värmen efter en kvart är det inte kul. Så jag tog bussen en bit... Och sprang sen huttrande sista biten hem.

Torsdagsmorgonens styrketräning
Kommentar: Det var längesen jag gjorde mina rehab-/prehabövningar. Men jag har inte tappat i styrka direkt. Hade vaga planer på att intervallspringa på band också, men kunde inte uppbåda energi. För tidigt på morgonen, för stressigt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar