måndag 25 juni 2012

Intervallpass med nya Trainers


Tada! Det är klart att man passar på att lyxa till det med nya springskor när man är i USA och betalar ungefär hälften av vad skorna kostar hemma.

Igår var det dags för invigning av mina splitternya DS Trainer. Jag är nöjd, både med de supersköna skorna och passet. Det var Malin Ewerlöf-Krepps intervalltips på Maratonbloggen som inspirerade. Så vid lunchtid på söndagen sågs en ensam, rätt liten och inte jättesnabb löpare springa varv på varv på tartanen på den lokala idrottsplatsen.

3x3x400 m. 1 minuts vila mellan intervallerna och 3 minuters setvila. Tanken var att springa varje fyrhundring på 1,50 och det gick bra, bortsett från det 5:e och 6:e varvet, när jag sackade lite. Jag är extra nöjd med att jag klarade 1,50 på det sista varvet, trots tunga ben.

Söndagens intervallpass
Tid: 53.25
Medelpuls: 134.
Maxpuls: 159.
Kommentar: Kul pass som jag säkert kommer att göra om. Kanske variera med 300-metersintervaller, för att få upp farten ytterligare. Började och avslutade passet med löpning i skogsspåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar