söndag 7 april 2013

Garnvinst på posten!

Jag hade turen att vinna ett presentkort på 500 kronor i Stickameras webshop i början av året. Jag har väntat lite med att beställa, för att inte stressa iväg utan i stället njuta lite extra av att i lugn och ro välja bland allt fint. I fredags kom garnpaketet.


Titta vilka fina garner!

Grått och lavasvart HLK-garn (Hälsinglands lammkvalité), spunnet av ull från svenska allmogefår. Milt gult, lätt melerat Holst-garn, reflexgarn och så fick jag en överraskning: ugglan som är en stickmätare (som man kan mäta storleken på sina stickor med). Särskilt bra är att den även mäter kvartsstorlekar. Tack, Ulrika!

Jag har redan stickat en provlapp av HLK-garnet. Det har precis rätt mix av mjukhet och strävhet, och är härligt att sticka med. Och som extra bonus: den härliga doften. Det lavasvarta är ännu vackrare än vad jag föreställt mig. Det har en djupt brunsvart nyans och ropar efter att bli en kofta, så nu måste jag nog - mitt köpstopp till trots - köpa ytterligare några härvor...

Jag är jätteglad även över Holstgarnet, tycker den gula nyansen är så vacker, men det får bida sin tid i garnskåpet, för nu är det mycket annat på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar