torsdag 24 oktober 2013

Det där köpstoppet...

Köpstopp 2013. Ha, ha. Se så det gick. Det är bara oktober, men jag har handlat garn som en tok i år. Precis som förra året.

Enligt mina egna regler skulle jag få köpa garn för att kunna avsluta påbörjade projekt. Eller handla för presentkort. Eller köpa mer av ”kursgarnet” på HV skola vid behov (kursen slutade i våras).

Det har inte gått så bra, kan vi säga. Det har kommit hem över ett kilo nytt garn som inte faller in under ovanstående kriterier.

Å andra sidan är en del av det redan uppstickat, och belastar alltså inte stashen :-)


Det turkosgrönmelerade på bilden är ett sånt exempel, det har ju redan blivit en sjal.

I mitten av bilden ser vi spontaninköpt Supersoft i plommonfärg. Det skulle bli en Pergolakofta, men jag ångrade mig så nu tänker jag mig en blockrandig tröja i stället - det skriver jag mer om här. Sen förstår ju alla att det behövs fler färger om det ska bli några ränder ;)

Mer då? Jo, två härvor Cascade, orange och vit, som enligt planerna ska bli mönsterfärger i en kofta av HLK-garn i färgen lavasvart.

I högen finns också garn till Stephen West-sjalen Rockefeller: lyxiga Top Draw Sock i beige och olivgrönt.

De två härvorna gråvitt Visjö ska kombineras med andra färger och bli en kofta - kanske nästa nya projekt.

Slutligen ligger en härva rostfärgat Madeleine Tosh DK-garn där och ser alldeles oemotståndligt ut. Skulle kunna bli en halskrage eller så...

Men nu får det bli skärpning. Jag har börjat gå igenom mitt garnlager och har lagt upp en del av stashen på Ravelry.

Det värsta är att det är Syfestival i Älvsjö med start i morgon. Men där ska jag bara kompletteringshandla lite...


1 kommentar: