tisdag 29 oktober 2013

Syfestival-fynd

Jag har inte varit på Syfestivalen sedan i februari 2012, så  det var riktigt roligt att trängas lite bland alla garn- och textiltokar på mässan i Älvsjö i fredags. 



Dagens planerade:
Jag tog kurs direkt på Magasin Duetts monter och Supersoft. Vilket fint utbud av färger! Jag hade några plommonfärgade nystan sedan tidigare, men är sugen på en Coctail-jumper och då behövs två färger till. Svårt val. Men med stöd och råd av trevliga Petra O, så landade det i färgkombon på bilden.

Jag har inga banderoller till de nya färgerna, men tror att det är Robins egg och Nougat.



Dagens oplanerade I:
Det är klart att några extra nystan Supersoft fick åka med hem. Den röda färgen (Brandy) är helt underbar, och den bruna (Conker) också. Det gula nystanet (Sunrise) hade jag sedan tidigare.

Jag har inget uttänkt projekt till dessa nystan, men både den gula, bruna och röda går att kombinera på många olika sätt med färgerna på den övre bilden. Så det kan faktiskt bli så att jag omprövar den ursprungliga Coctail-kombinationen.




Dagens oplanerade II:
Riktigt, riktigt grönt. Handfärgat. Mjukt och fint. Mmmmm.... 420 meter Sannsticks-garn köpt på ren impuls. Kan bli något att ha runt halsen.



Dagens "ojdå":
Jag trodde aldrig att jag skulle falla för ett självrandande garn. Men mot slutet av mässbesöket tappade jag för ett ögonblick kontrollen, och fann mig stå i Opalgarns monter och fundera över olika färgalternativ. En färsk idé jag har är att sticka ett par benvärmare, inte alltför skrikiga utan i ganska neutrala färger. Fast jag hade inte tänkt att skaffa hem garn redan nu...

Hur som helst tog jag inte garnet i rosa och turkos, utan satsade på lite mer dämpade färger. Lite synd kanske, men ibland får man tänka praktiskt. Jag tror det blir bra så här.

Jag ska snart lära mig magic loop också, och sen är det bara att köra :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar