onsdag 16 juli 2014

Bara snibbarna kvar


Det går framåt med sjalen Rockefeller, men frågan är om inte garnet kommer att ta slut innan de båda rätstickade, randiga snibbarna är färdiga. Varven blir förstås kortare och kortare, men även om jag minskar lite oftare än vad mönstret anger tror jag inte det är tillräckligt.

Sjalen ser knappast ut som en sjal på fotot, men det jag försöker visa är de två snibbarna som jag lagt bredvid varandra.

Färgkombinationen är jag nöjd med i alla fall, jag gillar verkligen Crazy Zauberballs blågröna ”Der Lenz ist da” (nr 2136) tillsammans med dansk pälsull i mörk turkos/petrol.

Jag gillar också att Schoppel Wolle namnger sina nyanser. Och att Google finns, så att man med en sökning får fram att ”Veronika, der Lenz ist da” är en populär 1920-talslåt av Walter Jurmann (jag har inte hört talas om vare sig den ena eller den andre...). På engelska har titeln översatts till ”Veronika, spring has come”. På svenska alltså ”våren är här”. Bra garnnamn - om det nu är rätt tolkning av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar