torsdag 10 juli 2014

Virkprojekt till semestern

Pimabomuld 8/2 i fem maffiga färger. Det här är restgarner, efter det viggmönstrade linnet jag stickade förra sommaren (och fortfarande inte har fäst alla etthundraarton trådar i...).



Det ska bli en virkad kasse efter ett gratismönster från Very Berry.

Just nu behöver jag nämligen ett projekt som inte är för stort, och - framför allt! - som jag inte har kommit så långt på. Det här projektet ska nämligen skickas i förväg utomlands, med post. Och OM paketet skulle komma bort, så är det ju bra om det inte innehåller till exempel en sjalstickning som jag ägnat tio timmar åt...

Jag virkar kassen med dubbelt garn, virknål 3.5. Tills garnet tar slut, är det tänkt. Ett inte alltför vågat tips är att det mintgröna kommer att dominera. Jag har börjat med bottenplattan, för att se om jag kunde tolka en engelsk virkbeskrivning. Och det kunde jag, så här långt!

1 kommentar:

  1. Det är en fin väska och ett härligt garn. Engelska beskrivningar tycker jag är lättare att förstå än svenska på nåt sätt... Det flyter på bättre. Hoppas du blev nöjd med kassen :-)

    SvaraRadera