onsdag 7 mars 2012

Fågelvantar


Starten på ett par nya vantar i garnet jag färgade själv. Det blåmelerade är Drops Alpaca, som tidigare var blekt, blekt syrénlila och det gröna är Tynn Alpakka (Du store alpakka), tidigare blekgrönt.

Båda muddarna är klara, och nu ska det stickas fågelmönster - jihaaa! Jag använder mönstret till de här fågelvantarna på Ravelry, men gör en latmaskvariant genom att sticka en vanlig resårmudd. Tycker ibland att det är lite synd att lägga en massa jobb på att mönstersticka en mudd som för det mesta kommer att vara dold under jack- eller kappärmen.

Men innan jag kan gå loss på mönsterstickningen måste jag anpassa mönstret lite eftersom maskantalet inte stämmer med mitt. Mönstret på vantens insida ska jag också ändra på.

På Ravelry kan man se vantarna i olika färgkombinationer. Och här finns några varianter till: Garnhumlan och Bohusstickat 2010 är två andra bloggare som redan stickat fågelvanten.


Gårdagens spinningpass
Tid: 44:33 – inklusive uppvärmning
Medelpuls: 142
Maxpuls: 158
Kommentar: Hmmm, tyckte jag tog i bra, men maxpulsen var lite väl beskedlig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar